Najluđe promocije koje su bile zabranjene u roku od nedelju dana

Najluđe promocije koje su bile zabranjene u roku od nedelju dana

Najluđe promocije koje su bile zabranjene u roku od nedelju dana

Kreativnost je ključ uspeha u marketingu, ali ponekad pojedini brendovi prelaze granice ukusa i zakona, što rezultira ekspresnim povlačenjem kampanje. Upravo zbog toga, neke od najupečatljivijih promocija nisu uspele da opstanu ni nedelju dana pre nego što su ih nadležne institucije zabranile.

Jedan od najzanimljivijih primera je svakako kampanja koju je lansirao Mozzart Casino. Privučeni željom da se istaknu i privuku nove igrače, marketinški tim Mozzart Casino-a je organizovao akciju u kojoj su igrači mogli osvojiti nagrade uz kontroverzni slogan koji je javnost smatrala neprikladnim. Posle glasne reakcije medija i publike, regulatorne agencije brzo su reagovale, reklamna kampanja je morala biti hitno prekinuta, a Mozzart Casino je morao da uputi zvanično izvinjenje.

Međutim, Mozzart Casino i slične kompanije nisu usamljeni primeri.

Bilo je raznih slučajeva širom sveta kada su marketinški timovi kompanija pribegavali šokantnim, pa čak i bizarnim kampanjama kako bi privukli pažnju. Neke od njih uključivale su neprihvatljive sadržaje ili previše rizične poruke koje su izazvale ogorčenje javnosti.

Pritisak medija, reakcije na društvenim mrežama, a često i upozorenja regulatornih tela, dovodili su do toga da ove promotivne aktivnosti budu ekspresno obustavljene.

Za kompanije koje su kreirale ove najluđe promocije koje su bile zabranjene u roku od nedelju dana, posledice nisu bile kratkotrajne. Osim finansijskih gubitaka zbog povlačenja kampanje, imidž pojedinih brendova ozbiljno je narušen. Javnost se često dugo seća promotivnih neuspeha, a to može dovesti do trajnog gubitka poverenja potrošača. Iako neki smatraju da je svaka reklama dobra reklama, ove kampanje koje nisu izdržale ni punih sedam dana pokazale su da granice ipak postoje i da je pažnja javnosti ponekad previše visoka cena za nepromišljene marketinške poteze.

Promocije koje su šokirale javnost i brzo nestale

U svetu marketinga postoje trenuci kada kompanije, u želji da ostvare brze efekte i popularnost, pribegavaju ekstremnim rešenjima. Upravo takve, kontroverzne marketinške strategije su često vrlo kratkog veka, jer javnost vrlo brzo reaguje na svaki prekršaj etičkih ili moralnih normi. Tako su neke od kampanja, poput one koju je sproveo Mozzart Casino, izazvale momentalno negodovanje, a zatim se munjevito našle na meti kritika medija i društvenih mreža.

Mozzart Casino je tako jednom prilikom pokušao da privuče pažnju javnosti tako što je obećao neobične nagrade i bonuse igračima, praćene neprimerenim porukama koje su mnogi ocenili kao uvredljive. Nakon burne reakcije javnosti, kampanja je ekspresno završila, što ju je svrstalo među najluđe promocije koje su bile zabranjene u roku od nedelju dana.

Sličnih primera bilo je širom sveta, gde su kompanije pokušavale da se izdvoje iz mase pomoću provokativnih, šokantnih i često neprihvatljivih poruka.

Jedna britanska kompanija je pokrenula kampanju u kojoj je nudila besplatne proizvode ukoliko klijenti pristanu da istetoviraju logo firme na svom telu. Javnost je oštro reagovala, a kampanja je obustavljena za samo nekoliko dana.

Takođe, kampanja jednog poznatog lanca brze hrane privukla je negativnu pažnju zbog reklamnih poruka koje su bile optužene za podsticanje nezdravih prehrambenih navika među decom. Kampanja nije izdržala pritisak roditelja, društvenih aktivista i nadležnih institucija, pa je i ona svrstana među najluđe promocije koje su bile zabranjene u roku od nedelju dana.

Ovi primeri jasno pokazuju da su kompanije spremne na razne ekstremne poteze kako bi privukle pažnju tržišta, ali i da postoji vrlo tanak prag tolerancije javnosti na kontroverzne marketinške poteze. Kada reklama pređe granicu prihvatljivosti, reakcija društva postaje glasna i odlučna, što gotovo uvek rezultira brzim prekidom kampanje.

Zabranjene kampanje koje nisu trajale ni sedam dana

U istoriji oglašavanja, često se događalo da ambiciozne kampanje izazovu kontraefekat, ostavljajući iza sebe negativan publicitet, finansijske gubitke i frustrirane kompanije. Jedan od upečatljivijih primera u domaćim okvirima svakako je Mozzart Casino, čija je marketinška akcija naišla na osudu javnosti zbog provokativnog i neprimerenog sadržaja. Zbog ogromnog broja negativnih komentara i reakcija javnosti, nadležne institucije bile su primorane da donesu odluku o zabrani kampanje, koja nije uspela da opstane ni sedam dana.

Sličan scenario dogodio se i u svetu mode, gde su pojedini brendovi pokušali da upotrebe osetljive društvene teme u cilju promocije svojih novih proizvoda. Tako je jedan poznati proizvođač odeće lansirao seriju oglasa koja je javnosti izgledala kao trivijalizacija ozbiljnih društvenih pitanja poput nasilja i diskriminacije.

Posle brzih reakcija aktivista i potrošača, ova kampanja je nestala gotovo preko noći, pridruživši se listi koja uključuje najluđe promocije koje su bile zabranjene u roku od nedelju dana.

Ipak, nije reč samo o domaćim ili modnim firmama. Globalne kompanije povremeno su pravile greške u svojim marketinškim strategijama, pa su pojedine promocije izazvale intervencije regulatornih tela u rekordnom roku. Jedan poznati proizvođač energetskih pića morao je povući reklamu zbog optužbi da poruka kampanje promoviše nesigurne aktivnosti među mladima. Zahvaljujući brzoj reakciji regulatora, reklama nije opstala ni punu nedelju dana.

Ovako kratkotrajne i neuspele kampanje, uključujući slučaj Mozzart Casino-a, predstavljaju važno upozorenje svim marketinškim stručnjacima i kompanijama da budu pažljivi u izboru svojih poruka. Najluđe promocije koje su bile zabranjene u roku od nedelju dana podsećaju nas na činjenicu da je odgovornost prema potrošačima i društvu važnija od instant popularnosti ili kratkoročne pažnje koja može pratiti provokativne reklamne poteze.
Tagovi:

Možda će vas zanimati

Igre koje se svesno dizajniraju da budu zavisničke

Igre koje se svesno dizajniraju da budu zavisničke

Industrija video igara danas predstavlja posebno razvijenu granu zabave koja neprekidno privlači nove korisnike, ali sve češće se mogu pronaći igre koje se svesno dizajniraju da budu zavisničke. Kroz